Herfst in Innsbruck

5 november 2016 - Innsbruck, Oostenrijk

Servus!

Na het heerlijke nazomerbezoek van Tessa zijn we hier in Innsbruck de herfst ingedoken en duiken we vanaf morgen ook maar gelijk de winter in, er is namelijk sneeuw (hopelijk heel veel sneeuw) op komst!

Stubaier GletscherMaar zoals jullie misschien al op Facebook gezien hebben, heb ik mijn eerste afdalingen op ski's al gemaakt. Daarvoor moet ik nu nog de bus nemen naar de Stubaier Gletscher, een rit van zo'n 1,5 uur. Om een beetje op tijd op de gletsjer te zijn gaat de wekker dan ook om 6:00, je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben. Eenmaal bij de gletsjer aangekomen vergeet ik elke keer weer hoe vroeg ik op ben gestaan 's ochtends en is het volle bak genieten. De eerste dag was uiteraard nog wat onwennig, en hoorde ik Marlise de hele tijd in m'n oor tetteren (haar les heeft dus zeker geholpen!). Maar de keren daarna ging het elke keer een beetje beter en heb ik ook mijn angst voor de stoeltjeslift overwonnen :). Verder spreken de foto's denk ik wel voor zich, hopelijk maak ik de wintersportliefhebbers onder jullie niet té jaloers. Dit weekend ga ik even niet skiën, de condities zijn niet zo goed, en vanaf morgen wordt er heel veel sneeuw verwacht, dus ik wacht tot volgende week, zodat ik dan lekker in de verse sneeuw kan skiën.

Eerste dag Stubai Stubai met Lisa

De vele vrije dagen die wij in Nederland in het voorjaar altijd hebben, hebben de Oostenrijkers in het najaar. 26 oktober was de Nationale Feestdag en 1 en 2 november waren vrij wegens Allerzielen en Allerheiligen. Omdat deze dagen zo vlak achter elkaar liggen hadden sommige docenten besloten om de vakken naar een later tijdstip te verplaatsen, en voor ons betekende dat dus: nog meer vrije dagen! Behalve mijn tripjes naar de Stubaier Gletscher was er dus ook nog tijd om wat meer van Oostenrijk te zien. Een van de dagen ben ik met Federica naar Liechtenstein gegaan, een bijzonder (en heel duur) landje om te zien, maar met alle herfstkleuren prachtig om te zien. Op de terugweg zijn we ook nog in Feldkirch geweest, de meest westelijke stad in Oostenrijk. We waren blij om weer terug in Oostenrijk te zijn, want daar konden we tenminste wel fatsoenlijk eten en drinken betalen, en als je met een Italiaanse op pad bent is dat natuurlijk altijd belangrijk :).

VaduzSalzburg

Afgelopen woensdag ben ik ook nog een dagje naar Salzburg geweest met Lisa, Michela, Rebecca en Federica. Salzburg is echt een super mooie stad, ik kan niet wachten om Wenen te zien nu. Het is echt alsof je in de Sound of Music rondloopt. Helaas regende het wel bijna de hele dag, dus hebben we ook maar veel tijd besteed aan jawel: ETEN!

Salzburg

Naast alle tripjes en uitstapjes vermaak ik me hier ook goed met het typische Erasmus-student leven. En dat betekend vooral veel gezelligheid en natuurlijk ook de nodige feestjes. Uiteraard is koken/samen eten erg belangrijk, want met zoveel nationaliteiten in een keuken is het eten wat iedereen kookt altijd een goed gespreksonderwerp. Zo heb ik voor enkele meiden van de etage zuurkool gekookt, en de Nederlandse versie beviel ze boven verwachting goed! Uiteraard hebben we ook Halloween gevierd, en hoewel ik hier normaal echt niet zo veel aan vind, moest ik er toch aan geloven en was het stiekem toch wel heel leuk.

Happy Halloween

Vanaf morgen gaat er hopelijk veel sneeuw vallen en kan ik jullie verblijden met plaatjes van een winters Innsbruck :) Vanavond heb ik eerst nog een winter-bbq in de tuin van de dorm en gaan we naar de opening van het Glühwein-seizoen, een perfecte zaterdagavond dus!

1. Mama:
    6 november 2016
    Wat een onvergetelijke tijd heb je in Oostenrijk met al die leuke huisgenoten waar je leuke dingen mee onderneemt.
  2. Annelot:
    7 november 2016
    Leuke foto's! Heerlijk dat je nu eindelijk kan skiën :)