Een week vol met bergen

25 september 2016 - Innsbruck, Oostenrijk

Mijn tweede week in Oostenrijk zit er alweer op. Maandagmiddag kwamen mama en Sjaak aan in Igls, een vakantiedorp vlak buiten Innsbruck. Super leuk om ze hier te zien én ze hadden een auto vol met spullen voor mij meegenomen! Maandag hebben we deze spullen (waaronder mijn fiets, skispullen en chocolade kruidnoten en stroopwafels) gelijk verhuisd. Daarna zijn we nog even kort te stad in geweest en heb ik kunnen genieten van mijn eerste apfelstrudel, heerlijk!

Apfelstrudel :)Voor het Gouden Dak, helaas zonder Gouden DakUitzicht vanaf Hungerburg, met op de achtergrond de skispringschans

Dinsdag heb ik mama en Sjaak de stad nog wat verder laten zien en besloten we na een ritje met de Hungerburgbahn een wandeling naar de Arzler Alm te maken. Na deze spontane sportieve actie waar we niet helemaal op voorbereid waren smaakte het eten en drinken in de Alm ons des te beter! Woensdagochtend heb ik mij eerst ingeschreven op de universiteit, die duurde, zoals al bijna gebruikelijk, erg lang, maar het is uiteindelijk gelukt. Daarna ben ik eerst met Federica op schoenenjacht gegaan, want ze had besloten dat ze ook degelijke wandelschoenen nodig had, en door wie kon ze daarbij geassisteerd worden dan een degelijke Nederlandse. Dit alles kon ik vanaf nu op mijn fiets doen, de combinatie Laura+fiets+Innsbruck levert soms nog wel wat gevaarlijke situaties op, maar ik ben super blij met de vrijheid die mijn fiets geeft! Mama en Sjaak kwamen later ook nog even naar de stad, maar we besloten al snel om 's middags te gaan wandelen rondom Igls. Nog maar net bekomen van de avontuurlijke wandeling naar Arzler Alm zijn we woensdag middag gaan wandelen op de Patscherkoffel, ook wel de huisberg van Innsbruck genoemd. Het was (weer) heerlijk wandelweer, en het is lastig voor te stellen dat ik over 3 maanden hopelijk op de Patscherkoffel kan skiën. Maar geen slecht vooruitzicht toch?

PatscherkoffelOmhoog gewandeld vanuit de stad, nog steeds #trotsSportievelingen 2!

Het sportieve gedeelte van de week was nog maar net begonnen. Want na een rustig dagje op donderdag, ben ik vrijdag met 4 anderen uit ons huis naar de Höttinger Alm op 1487m gewandeld, of beter gezegd geklommen en geklauterd. Ondanks dat ik onderweg naar boven in alle mogelijke talen (en dat zijn er ondertussen een hoop) heb gevloekt was de tocht super mooi en heb ik van het uitzicht genoten! Eenmaal boven smaakte lunch en een koud drankje dan ook dubbel zo lekker. Omdat we morgen naar Oktoberfest in München gaan, moesten de laatste dingen daarvoor op zaterdag ingekocht. Ik wist gelijk weer waarom ik in Nederland op zaterdag liever korfbal dan dat ik ga winkelen, want ook hier is de Primark op zaterdag geen pretje, ik mistte het korfbalveld dus wel een beetje. Maar de we zijn allemaal goed geslaagd en onze outfits zijn nu echt helemaal klaar. Morgenochtend stappen we vroeg in de bus naar München, dus over de belevenissen daar kunnen jullie in mijn volgende blog lezen. Wat gelukkig wel hetzelfde is als in Nederland is dat er hier op zaterdagavond ook feestjes zijn, ook deze zaterdag werd er in het huis weer een feestje georganiseerd, wat dit keer in het teken stond van een Beerpong toernooi, waar ik helaas, of misschien gelukkig al snel uitlag :).

Sportievelingen!Schlick 2000

Op zondag had ik alweer vroeg met mama en Sjaak afgesproken, het weer was (en is) nog steeds goed. Dus ik heb de tram naar Fulpmes gepakt (wat weer Railaway waardig was). In Fulpmes wachtten mama en Sjaak mij op. We besloten om de lift naar Schlick 2000 te pakken, in de winter een skigebied en nu perfect om te wandelen. Iets anders is hier op zondag ook echt niet te doen, dus we waren niet de enige met dit idee. Ook boven was het weer nog super lekker, dus het werd een zondag met een gouden randje.

Het klinkt allemaal nog als een grote vakantie, en om eerlijk te zijn is dat het ook nog wel. Maar ik kijk er ook wel heel erg naar uit om straks weer met het echte leven te gaan beginnen. Volgende week maandag start de introductie, dus tot die tijd is het nog even ongegeneerd genieten en daarna zal er af en toe toch ook gestudeerd moeten gaan worden!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    27 september 2016
    Wat heb jij de afgelopen week weer prachtig beschreven.
    Het was ontzettend leuk om
    samen met jou op pad te gaan in en rondom Innsbruck.
    Fijn om te zien hoe snel jij je ,,nieuwe" leven hebt opgepakt.
    En dat je bruist van de sportieve energie.
    Ook Sjaak en mij heb je enthousiast gemaakt met de prachtige wandelingen in de bergen.

Liefs Mama.
  2. Joyce:
    28 september 2016
    Hoi Laura, wat een leuke verhalen en wat is het daar mooi zeg! Gezellig dat je de natuur samen met Florien & Sjaak hebt kunnen ontdekken. Veel succes volgende week op de universiteit !